Coordonarea şi monitorizarea activităţilor ce privesc raportarea şi monitorizarea evenimentelor adverse asociate asistenţei medicale
Asistență în vederea transmiterii informațiilor în platforma CaPeSaRo
Sprijinire în revizuirea documentației necesare transpunerii standardelor la nivelul unității
Prestatorul va monitoriza elaborarea protocoalelor de diagnostic şi tratament şi a procedurilor care vizează asistenţa medicală, urmărind respectarea regulilor de elaborare a acestora
Prestatorul va monitoriza şi analizează implementarea procedurilor şi protocoalelor care reglementează asistenţa medicală
Prestatorul va monitoriza activitatea de actualizare a ofertei de servicii medicale conform nevoilor de sănătate a populaţiei deservite
Organizarea sistemului de management al calității serviciilor
Plan de măsuri pentru îmbunătățirea calității
Planul de acțiuni pentru implementarea managementului calității serviciilor și siguranței pacienților
Plan îmbunătățirea calității
Planul anual de audit clinic
Proceduri operaționale/proceduri de sistem
Prestatorul va monitoriza formarea asistenţilor medicali cu privire la utilizarea planului de îngrijiri specific specialităţii în care lucrează, la optimizarea înregistrărilor şi la utilizarea acestuia ca instrument de comunicare interprofesională, cu valoare medico-legală
Planificarea activităților de instruire a responsabililor cu asigurarea și îmbunătățirea calității
Planul de îngrijire al pacientului
Coordonarea activității de audit clinic.
Training/Instruire a personalului în implementarea standardelor
Analize semestriale vizând aplicarea, implementarea procedurilor, protocoalelor, reglementărilor.
Planuri de îmbunătățire periodică, planuri de instruire
Simulare vizită de evaluare.
Prestatorul va monitoriza procesul de repartizare a sarcinilor asistenţilor medicali şi ale infirmierilor, în funcţie de volumul de activitate, complexitatea îngrijirilor şi gradul de dependenţă a pacienţilor
Prestatorul va monitoriza lunar activitatea biroului SMC și activitatea conexă Calității actului medical și va prezenta recomandări pentru corectarea lor, unde e cazul. Prestatorul poate efectua acest serviciu la solicitarea beneficiarului și la analizele semestriale sau anuale.
Prestatorul va oferi Beneficiarului evaluări ale procesului de acreditare.
Prestatorul va pune la dispoziția modalitatea prin care se anonimizează datele personale din baza de date exportată, pentru a proteja datele personale a pacienților.
Prestatorul va oferi Beneficiarului informații și materiale legate de Standardele de Acreditare a centrului medical, la orice modificare în sistemul de acreditare a spitalelor.
Alte recomandări privind creșterea calității datelor raportate la SNSPMS/CAS.
Recomandările care se referă la activitatea din luna curentă vor fi transmise Beneficiarului cu cel puțin 1-2 zile înainte de finalul lunii, în una sau două tranșe, stabilit de comun acord.
Evaluarea sistemului de colectare a datelor privind cheltuielile precum și cele privind serviciile realizate (externe, interne etc.)
Stabilirea structurii centrelor de cost si de profit identificate la nivelul spitalului cu accent pe serviciile interne aferente secțiilor chirurgicale.
Măsurarea veniturilor, costurilor și a rezultatelor operaționale la nivel de:
– spital,
– activități: acuți, cronici, spitalizare de zi, ambulatoriu, paraclinice etc.
– unități de decontare (secții cu toate componentele acestora)
– toate centrele de profit: secțiile / compartimente acuți, cronici, spitalizare de zi, cabinete ambulatorii integrate sau nu, alte centre cu venituri și servicii identificabile
– măsurarea costurilor unitare la centrele de cost (servicii interne medicale și nemedicale): laboratoare, imagistică, TI, spălătorie, bucătărie, sterilizare, farmacie – după caz. etc.).
Va fi analizată și prelucrată o perioadă, cum ar fi de exemplu 2022 an, sau altă perioadă stabilită de comun acord, important de cuprins sezonalitatea și alte variabile.
Analize detaliate, multidimensionale. la nivel de spital, secții, servicii interne.
Evaluarea indicatorilor vitali ai secțiilor, cu efect asupra veniturilor / și sau cheltuielilor: DMS (durata medie de spitalizare), DSR (durata de spitalizare reglementată), indicele de operabilitate, indicele de utilizare a paturilor (inclusiv corelat cu DSR), utilizarea terapiei intensive, ICM (indice case mix). Toate evaluările se realizează în oglinda comparațiilor cu activitatea din anii precedenți.
Analiza comparativă a consumurilor la nivel de secții: consumuri de medicamente, solicitări de investigații de laborator, radiologie, în oglinda comparațiilor cu activitatea din anii precedenți.
Analiza și evaluarea structurii de paturi a spitalului, corelarea ei cu patologia tratata și regulile de finanțare aflate în vigoare în momentul actual, recomandări pentru îmbunătățirea structurii de paturi cu scopul maximizării veniturilor spitalului, inclusiv strategie de internare a cazurilor.
Evaluarea activității medicilor pentru cei mai importanți parametrii care determină veniturile, inclusiv formare de strategie de internare, rulaj pacienți, etc.
Evaluarea activității medicilor din secțiile și compartimentele chirurgicale pe fiecare CMD ( Categorie majora de diagnostic), raportat la veniturile și cheltuielile realizate individual.
Evaluarea și analiza comparativa a eficienței utilizării sălilor de operații. Calcularea de indicatori specifici blocului operator (gradul de ocupare al fiecărui bloc operator în timpul programului de lucru/garda/zile libere; durata medie/operație pentru fiecare specialitate în parte).
Evaluarea și analiza eficientei utilizării serviciilor de anestezie, terapie intensiva, transfuzie, inclusiv comparații cu alte spitale. Calcularea de indicatori specifici serviciului de terapie intensiva(costuri cu medicamentele /zi spitalizare in ATI, cheltuiala salariala in ATI)
Identificarea punctelor slabe ale spitalului, soluții pentru echilibrarea/menținerea echilibrului bugetului Spitalului prin creșterea veniturilor și optimizarea cheltuielilor
Soluții pentru îmbunătățirea activității secțiilor clinice la secțiile / compartimentele / activitățile cu rezultate slabe.
Soluții pentru eficientizarea departamentelor paraclinice precum și a altor servicii interne, unde s-au constatat costuri unitare mari.
Recomandări pentru îmbunătățirea activității și creșterea eficienței utilizării resurselor la celelalte departamente din spital.
Analiza migrării pacienților și adresabilitatea acestora la nivel de spital, județ și național, cu scopul adaptării serviciilor medicale prestate de spital la nevoile acestora.
Cursuri DRG la nivel de unitate.
Cursuri DRG personalizate pentru fiecare specialitate din unitatea sanitară.